Dotychczasowe mecze mistrzostw świata pokazały, jak wielką rolę odgrywają stałe fragmenty gry. Połowę goli strzelono z rzutów karnych, wolnych i rożnych. To wskazówka dla reprezentacji Polski, jak zaskoczyć zespół Senegalu. Drużyna Adama Nawałki musi jednak potraktować te liczby także jako ostrzeżenie...
Na turnieju strzelono 32 gole, z których aż 16 padło właśnie po stałych fragmentach gry. Dośrodkowanie, a następnie gol głową lub odgwizdanie rzutu karnego – w ten sposób zdobyto aż dziesięć bramek. Zwycięskie trafienia w ten sposób zaliczali Urugwajczycy, Iranczycy, Chorwaci czy Anglicy. Gol po dośrodkowaniu z rzutu rożnego dał także remis Szwajcarii w starciu z Brazylią.
Przed starciem Polaków z Senegalczykami wiele mówi się właśnie o sile fizycznej zespołu z Afryki. Rywale biało-czerwonych mają w składzie wielu rosłych zawodników, co zapewne będą chcieli wykorzystać przy dośrodkowaniach. Zwłaszcza, że piłkarzom Nawałki zdarza się tracić bramki w takich sytuacjach...
– Rzeczywiście, mundial stoi dotychczas pod znakiem stałych fragmentów gry. To coś co można łatwo wypracować i czym zawsze można zaskoczyć rywali. Co do Senegalczyków, to rzeczywiście możemy mieć spory problem – ocenił Robert Podoliński, były trener ekstraklasowych klubów i ekspert TVP Sport.
Dużą stratą może być brak Kamila Glika, który nie tylko świetnie bronił, ale też stanowił zagrożenie pod bramką przeciwników.
– Glik bardzo by się przydał. Mamy paru zawodników, którzy dobrze grają głową jak Robert Lewandowski czy Jan Bednarek. Obawiam się jednak, że to trochę za mało – stwierdził Podoliński.
Wiele goli padało też jednak po strzałach z rzutów wolnych. W tym elemencie możemy liczyć przede wszystkim na Roberta Lewandowskiego. Podoliński zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt.
– Do skutecznego wykonywania stałych fragmentów potrzebni są też zawodnicy, którzy potrafią zagrać dobrą piłkę. Takich u nas nie brakuje. Celnie dośrodkować potrafią Jakub Błaszczykowski, Kamil Grosicki, Piotr Zieliński czy Maciej Rybus – wymienił.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.